×
JenProTehotne.cz

Hormonální jóga. Pomáhá po porodu i při umělém oplodnění

Hormonální jóga

Máte potíže s hormony? Padají vám vlasy, trpíte na akné, máte nepravidelnou menstruaci, jste v přechodu nebo máte potíže s otěhotněním?  S tím vším vám dokáže pomoci hormonální jóga. Uzdraví nejen tělo, ale i duši. Jak?

Možná si myslíte, že nějaké cvičení nedokáže vyřešit tolik problémů a často závažných. Hormonální jógová terapie ale skutečně umí zázraky. Toto cvičení přirozeně srovnává hladiny hormonů a nejen u žen. Funguje stejně dobře i u mužů a využít je mohou i diabetici.

Jak funguje hormonální jóga?

Hormonální jóga podle Dinah Rodrigues je přírodní léčba. Najdete v ní cviky vycházející z hatha jógy, kundalini jógy a tibetských technik práce s energií. Byla sestavena proto, aby pomohla ženám s problémy, které vznikly hormonální nerovnováhou.

Cílem speciálního cvičení je harmonizace hormonů přirozenou cestou.  Výsledkem cvičení by měla být zvýšená hladina estrogenu v těle, stimulace ovulace, odstraňování nepříjemných příznaků menopauzy, snížení únavy, lepší látková a energetická výměna, revitalizace a omlazení organismu. Působí i na zlepšení psychického stavu. Estrogen působí většinu problémů spojených s menopauzou. Zvýšení jeho hladiny slouží jako dobrá prevence osteoporózy a dalších potíží.

To všechno umí hormonální jógová terapie. Ale dokáže i víc. Podpoří váš celkový zdravotní stav, zvýší pružnost těla a pohyblivost kloubů, posílí plíce, detoxikuje organismus, zvýší metabolismus i imunity a v neposlední řadě pomůže vaší postavě, pleti i mysli.

Třicet minut cvičení denně vám dokáže změnit život. Cviky jsou velmi komplexní a obsahují dynamické pozice, dechové techniky, práci s energií, koncentraci a antistresové prvky. Všechny cviky jsou navržené tak, aby je opravdu zvládl každý. Je mnoho žen, které mají s hormonální jógou zkušenosti. Na internetu existuje celá řada diskuzí, kde se o nich můžete dočíst.

Vyšetření ovulace. Jak zjistit, kdy máte své plodné dny?

Pomoc po porodu i při umělém oplodnění

Hormonální jógovou terapii by měly cvičit všechny ženy od 35. roku jako prevenci. Podle statistik totiž pak postupně klesá hladina estrogenu a mohou se objevit první symptomy přechodu. Ženy, které trpí PMS, mají bolestivou menstruaci se silným krvácením, vidí pozitivní výsledky poměrně brzy. Je ovšem nutné opravdu pravidelně cvičit. To pomůže k odstranění křečí, bolestí, zadržování vody v těle i od migrén. Často se brzy navrátí i chybějící menstruace, díky stimulaci ovulace. Menstruační cyklus se zpravidelňuje.

Tyto terapie ovlivňuje žlázy s vnitřní sekrecí. Pomáhá s odstraněním návalu, nočním pocením, zlepšuje se kvalita pleti, vlasů i nehtů. Protože se zvyšuje hladina hormonů. zmírní se nebo zcela vymizí projevy přechodu u žen. A velice dobře působí i na cysty nebo myomy.

Cvičením lze u žen po porodu podpořit laktaci a eliminovat emocionální výkyvy. Dobré výsledky přináší i u těch, které řešily neplodnost nebo se chystaly podstoupit umělé oplodnění.

Hormonální jóga a kontraindikace

  • Těhotenství
  • Rakovina prsu
  • Endometrióza
  • Silná osteoporóza
  • Zvýšená funkce štítné žlázy
  • Zánět vnitřního ucha
  • Problémy se srdcem nebo operace srdce
  • Před operací slepého střeva nebo hned po operaci
  • Velký myom
  • Bolesti břicha, které nejsou specifikované
  • Brzy po hysterektomii
  • Krátce po nějaké operaci obecně

Pilates pro těhotné. Zkuste cvičení na celých 9 měsíců

Hormonální jóga pro muže? Ano

Hormonální jóga není vhodná jen pro ženy, ale dokáže vylepšit život i mužům. Cvičení zvyšuje libido, kvalitu spermatu a také sexuální život. Působí pozitivně na emocionální výkyvy a deprese.

 Hormonální jóga a návod na cvičení

Nejlepší možností, jak začít hormonální jógu cvičit, je zúčastnit se nějakého kurzu pod dohledem zkušené osoby. Dostupná jsou i různorodá videa, která vám umožní cvičit v poklidu domova. Jedno vám poskytneme i zde.

Mít hormonální systém ve vyrovnaném a zdravém stavu je podmínkou naší vitality. To alespoň tvrdí nadšenci a cvičitelé tohoto směru. Protože má opravdu dobré výsledky, něco pravdy na tom asi bude. Každopádně cvičení je vždycky prospěšné a toto vám pomůže protáhnout zkrácené svaly, posílit ochabující partie, odstranit bloky na páteři, vytvarovat postavu a zlepšit pohyblivost a pružnost celého těla. A to zní skvěle. Nemyslíte?

 



Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*